سینما ، دین و اندیشه

نقد تصویری فیلم زندگی پای life of pi

پنجشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳ ق.ظ


نوجوانی در قایق خود میان اقیانوس آرام و همسفرانی ناخوانده از تعدادی حیوان،بازماندگان کشتی غرق شده ای هستند که مقصدی از شرق به سوی غرب دارند. اما این ابتدای داستان و انتهای فیلم زندگی پای نیست .
پای پاتِل قهرمان فیلم ، آخرین فرزند خانوداه پاتل است . خانواده پاتل صاحب باغ وحشی در هندوستان هستند که بنا به مشکلات مالی ،خانواده آنها تصمیم می گیرد که هند را به قصد کانادا ترک کنند .
داستان از آنجایی آغاز می شود که پای پاتل پس از سالها روایت گر داستان کودکی و سفر دریایی خود برای یک نویسنده غربی است . مردی که آمده است و می گوید : تو داستانی داری که باعث می شود من خدا را باور کنم .




فیلم زندگی پای به کارگردانی انگ لی کارگردان تایوانی _آمریکایی که این بار به طور رسمی به مقوله دین و جریان ایمان گرایی پرداخته است، این فیلم نامزد یازده جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلاب از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد و توانست جایزه اسکار بهترین کارگردانی را به خود اختصاص دهد .
انگ لی پیش از این جایزه اسکار بهترین کارگردانی را در سال 2005 برای فیلمی کسب کرده است که روابط جنسی دو مرد همجنسگرا را به نمایش در آورده بود .

ادامه نقد به صورت تصویری و با کیفیت عالی در لینک زیر قرار گرفته است .

نقد تصویری فیلم زندگی پای با کیفیتی عالی آماده دانلود با حجم 120 مگابایت .
کاری از سجاد هاشمی (تلویزیون اینترنتی روشنگری)
دانلود

free download life of pi


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی