سینما ، دین و اندیشه

شما هم انصراف دهید لطفا !

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۵۸ ب.ظ

شما هم انصراف دهید لطفا !

قطعا نقد عملکرد دولت فعلی جز افتخارات هیچ کس به حساب نمی آید ، نه به بخاطر توهم اینکه دولت کار خود را تازه آغاز کرده و نه بخاطر اینکه 8 سال قبل چه اتفاقی افتاده و هزار چیز دیگر ، تنها به این دلیل نقد آن افتخار نیست که عملکرد دوستان معتدل آنقدر واضخ و آشکاراست که هیچ کس نمی تواند حرفی بزند و آنچنان دوستان دست مردم را در حوزه های گوناگون باز گذاشته اند که نیازی به جست و جو پیرامون گرفتن خطا و اشتباه از آنان نیست ،البته بگذریم از این عده  که از کاه کوه می سازند و آن عده از کوه کاه !

اما آنچه حقیر را در قضایای اخیر رنجانده و البته کمی هم مایه مباهات و سرورمان را فراهم آورده نظرات و اقدامات اخیر دولتمردان عزیزمان می باشد و آن هم پیرامون قضیه ای که حالا  نقل مجالس و محافل گشته  : خداحافظ یارانه !!!

مسائل و حرف و حدیث پیرامون گرفتن و نگرفتن یارانه ، موارد تخصیص این بودجه در امور تولیدی کشور ، نحوه ی تقسیم بندی دهک ها ، نحوه توزیع آن بسیار است اما آنچه جالب توجه و قابل تامل است حرکت اخیر مدیران و مسئولین دولتی ما در جهت آبادانی و سرفرازی کشور عزیزمان ایران است ، شاید به جرئت بتوان گفت یکی از کارهای بسیاری مفیدی که دولت تدبیر برای تقسیم عادلانه یارانه انجام داده است همین اعتماد به مردم و بازگذاشتن دست آنان و اختیار در ثبت نام یارانه ها می باشد که در این مورد نیز در ظاهر امر از برخورد پلیسی و تنش زا استفاده نکرده و سیاست های خود را بر پایه حفظ کرامت انسانی و تنش زدایی انجام داده .

یکی دیگر از اقدامات بسیار مثبت و شایسته از دوستان اعتدال  انصراف  از دریافت یارانه ها به صورت داوطلبانه و آزادانه و با غرور و اقتدار بود که با اعلام رسمی همراه بوده و تقریبا به صورت روزانه در اخبار سراسری اعلام می شود و هر روز مسئولان مختلفی آن را اعلام می کنند .

اما آنچه جریان را برای حقیر جذاب کرده ، شرایط و مقرارات دولت برای دریافت و تعلق یارانه به افراد می باشد  که چند مورد از آن 

عبارت است از :  1.به موجب قانون، ارائه هر گونه اطلاعات نادرست، موجب استرداد وجوه دریافتی و جریمه نقدی به میزان سه برابر یارانه نقدی دریافتی ام خواهد شد.

2. منظور از سطح درآمد ماهانه خانواده ام، میانگین مجموع درآمد ماهانه همه اعضای خانوار در سال ۱۳۹۲ شامل درآمد حاصل از شغل اصلی و شغل دوم، دریافت اجاره بهاء، سود سهام، سود سپرده بانکی، عایدی از مستغلات، حقوق ماهانه مستمری یا وظیفه بگیران و موارد مشابه قبل از پرداخت اقساط وام می باشد.

این مقررات  این سوال را برای هر منتقد منصفی به وجود می آورد که اگر کسی خدای ناکرده به زندگی شخصی دوستان اعتدال رجوع کند و از میزان حقوق ماهانه تنها یکی از مشاغل آنها خبر داشته باشد به خنده دار بودن اظهارات عزیزان پی خواهد برد  . دوستانی که دارای 6_7 شغل گوناگون هستند ، از درآمد های گوناگون خانوادشان که هیچ از درآمد خودشان هیچ اطلاعاتی در دست نیست افرادی که رقم حساب بانکیشان وصل به کر است و هزار احتمال دیگر چطور می توانند ژست سوپرقهرمانان هالیودی را به خود گرفته و با سینه ای ستبر اعلام کنند که از دریافت یارانه انصراف داده اند ، به راستی اگر از دریافت یارانه انصراف نمی دادید و پس از چندی که اطلاعات مالی مردم را شفاف کردید و عده ای را بخاطر دروغ جریمه کرده و 3 برابر  یارانه دریافتی اش را از پس گرفتید جرئت آن را داشتید که در آن زمان نیز با ژست های میهن پرستانه جلوی دوربین های صدا و سیما ظاهر شوید ، در آن زمان که دیگر طبق قانون خودتان مجرم بوده اید ، پس اکنون که از دریافت یارانه خود انصراف می دهید منتی بر سر این مردم نگذارید و مدام در بوق و کرنا نکنید که ما از دریافت یارانه خود انصراف داده ایم که اگر این کار را نمی کردید مشمول جریمه می شدید !!!.  آیا تاکنون که از یارانه نقدی بهره می بردید و تا قران آخر آن را می گرفتید کشور دچار مشکلات اقتصادی ، تولیدی و درمانی نبود و نیاز نبود که در آن زمان از دریافت یارانه خود صرف نظر کنید ؟ 

  • سجاد هاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی